شعله ای زیر خاکسترها

یادداشت های محمود بهرامی (کمیل)

یادداشت های محمود بهرامی (کمیل)

شعله ای زیر خاکسترها

اهل قلم؛ نویسنده و شاعر

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
پیوندها

 

 

دیشب دوباره مَستی 
                      بِگرفت راه ما را 
                                      گفتا کُجا تو زاهد
                                                       در این دل سیاهی

 

گفتم به دَرگه دوست 
                     ما را بُود نیازی
                              از این سبب مرا شب
                                                     با خود نموده راهی

 

گُفتا مَگر دَرِ دوست 
                 در شب نَبسته باشد
                               گُفتم جُداست این دَر
                                                   خواند تو را چو خواهی

 

گفتا رِفاقتی هست 
                   بین تو و رفیقت
                           ما را چه سود از این دَر
                                                 چون نیست کوره راهی

 

گفتم که دوست خواند
                   هر لحظه عاشقان را
                                      تا آنکه در دل شب
                                                    گویی سخن به آهی

 

گفتا مرا چه کار است
                   با آه و گریه و غم
                            مِی خورده ام از این رو
                                                  من را بخوان تو شاهی

 

گفتم کجاست آن تخت
               شاهی ندیده باشم
                                  من نفس مُرده بینم
                                                     با صد نفس تباهی

 

گفتا بُرو از این رَه
           جانت به دست خود گیر
                               گر صحبتی نمایی
                                               از این غضب به چاهی

 

گفتم مرا مَترسان
           از مستی و نفهمی
                             گر دوستم بخواهد
                                              صد چون تویی نخواهی

 

این رَه به من حلال و
                  راه رفیقم آزاد
                           پس توشه ات بِگیر و
                                                رو بر منی چو کاهی

 

از این سخن هَراسان
            رفت از بَرم به مَستی
                               لب را گزیده و گفت
                                                امشب تو شاه راهی

 

ناگه زِ خواب غَفلت 
              از جای خود پریدم
                                دیدم سحر رسیده
                                                     من ماندم و الهی

 

فهمیدم آن که مَست است
              این نفس سرکش است او
                                    شبها رهم ببندد
                                                 بر اشک و گریه آهی

 

سجاده ام گشودم
                  بر دلبرم بگفتم
                              من جز تو کس ندارم
                                                 بر من نگاه، گاهی

 

با خنده از رفیقم
               بر من پیامی آمد
                             خوش آمدی « کمیلا »
                                                امشب تو در پناهی

 


 

 

محمود بهرامی

دل شب

مناجات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی